Podręcznik poleceń komunikacji szeregowej Bosch Bsgl3240gb

Podręcznik poleceń komunikacji szeregowej Bosch Bsgl3240gb jest narzędziem do programowania komunikacji szeregowej i stanowi część systemu Bosch Automation. Podręcznik umożliwia współpracę sterowników i urządzeń komunikacji szeregowej, m.in. komputerów, drukarek, skanerów i terminali. Podręcznik zawiera szczegółowe informacje na temat konfiguracji systemu, tworzenia programów, konfiguracji sprzętu i diagnostyki. Zawiera również przykładowe skrypty i programy, które można wykorzystać do tworzenia własnych aplikacji. Podręcznik poleceń komunikacji szeregowej Bosch Bsgl3240gb jest idealnym narzędziem do tworzenia i konfigurowania systemów komunikacji szeregowej.

Ostatnia aktualizacja: Podręcznik poleceń komunikacji szeregowej Bosch Bsgl3240gb

Dziękujemy że odwiedziłeś naszą stronę internetową. W celu dostarczania Ci najlepszych ofert produktowych na rynku, potrzebujemy wyrażenia Twej zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Aby dowiedzieć się więcej, przeczytaj uważnie informacje poniżej i wyraź swoją zgodę.
W związku z faktem, że z dniem 25 V 2018 r. zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”), chcemy Cię poinformować o zasadach przetwarzania Twoich danych przez naszą firmę.
Bezpieczeństwo
Wszystkie dane które gromadzimy poprzez niniejszą stronę są w pełni bezpieczne, a przekazaną nam zgodę możesz w każdej chwili wycofać pisząc do nas na adres rodo@alkam-security. pl.
Dane które przetwarzamy
Mając na myśli dane, mówimy o danych osobowych, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług związanych z niniejszą stroną internetową (np. zamówień, zapytań ofertowych, reklamacji itp. ), w tym zapisywane w plikach cookies, które są instalowane na naszej stronie internetowej w celu personalizowania udostępnianych treści i reklam oraz analizowania ruchu na naszej stronie internetowej. Każda ze stron internetowych które odwiedzasz, wymaga tych danych dla prawidłowego funkcjonowania (np. planowania zasobów serwerowych w oparciu o faktyczną liczbę odwiedzin, aby zapewnić jej szybkie działanie). Chroniąc Twoją prywatność, nie przetwarzamy danych w sytuacji w której nie jest to konieczne.
Administrator danych
Administratorem danych jest Alkam Security Sp. z o. o. Sp. k. (dalej „Alkam Security” lub „Spółka”) z siedzibą główną w Jabłonnie (05-110), przy ul. Chotomowskiej 62.
Cel przetwarzania danych
Przetwarzamy Twoje dane aby zapewnić Ci maksymalne bezpieczeństwo w ramach świadczonych przez nas usług, w tym aby wykryć ewentualne próby oszustwa lub nadużyć. Robimy to również w celu jak najlepszego dopasowania treści wyświetlanych na stronie internetowej (w tym między innymi ofert promocyjnych) do Twoich indywidualnych preferencji i oczekiwań. Przetwarzanie Twoich danych umożliwia nam również prowadzenie pomiarów i statystyk, które prowadzą do doskonalenia niniejszej strony aby była jak najbardziej przyjazna dla Ciebie.
Przekazywanie danych
Przetwarzane przez nas dane możemy przekazać – zgodnie z obowiązującym prawem – podmiotom które z nami współpracują w celu realizacji zadań niniejszej strony internetowej: np. agencjom marketingowym lub podwykonawcom naszych usług. Twoje dane możemy również przekazać podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – jeżeli wystąpią ze stosownym żądaniem w oparciu o określoną podstawę prawną.
Twoje prawa w odniesieniu do przekazanych nam danych
W odniesieniu do przetwarzania przez Alkam Security Twoich danych osobowych masz prawo:

  1. do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych w dowolnym momencie,
  2. do informacji o zakresie Twoich danych przetwarzanych przez naszą Spółkę,
  3. do korekty błędnie zapisanych danych lub zakończenia przetwarzania,
  4. do usunięcia przechowywanych danych osobowych (jeśli istnieją zobowiązania do przechowywania danych, masz prawo ograniczyć przetwarzanie),
  5. do przeniesienia danych,
  6. do złożenia skargi do organu nadzoru.

Podstawa prawna przetwarzania Twoich danych
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia przez nas usług, w tym również dopasowywania ich do Twoich zainteresowań i preferencji, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest:

  1. niezbędność do zawarcia lub wykonania umowy której jesteś stroną (np. zapytania ofertowego, zamówienia na towaru lub usługi, reklamacje),
  2. niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub stronę trzecią (np. konieczność zapewnienia bezpieczeństwa usługi poprzez sprawdzenie czy z Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba, dokonywanie pomiarów statystycznych w celach marketingowych,
  3. Twoja dobrowolnie wyrażona zgoda.

Wybierz opcję „zgadzam się”, jeżeli chcesz korzystać z naszej strony internetowej i wyrażasz zgodę na przetwarzanie przez Alkam Security Twoich danych osobowych (również w tzw. plikach cookies). Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Masz prawo ją wycofać w dowolnym momencie poprzez przesłanie do nas stosownej informacji na adres e-mail: rodo@alkam-security. pl.

Komunikacja przemysłowa | SMC Polska
Musisz wybrać co najmniej jeden produkt
  1. Strona główna
  2. Rozwiązania
  3. ...
  4. Komunikacja przemysłowa

Po kilku latach spędzonych już nad Przemysłem 4. 0, Fabryką Przyszłości, Inteligentną Fabryką, Digitalizacją, możesz to różnie nazwać, nauczyliśmy się, że wartością dodaną, którą możemy zaoferować naszym klientom, Tobie, jest pomoc w znalezieniu najlepszych systemów rozwiązań dopasowanych do Twoich maszyn w ramach IIoT.

SMC pracuje nad komunikacją przemysłową na dwa sposoby: wspierając naszych klientów w konkretnych rozwiązaniach i oferując najnowocześniejsze produkty, takie jak nasz unikalny system bezprzewodowej komunikacji szeregowej i naszą szeroką gamę rozwiązań IO-Link, zapewniając w ten sposób Twojej fabryce inteligentną cyfryzację i automatyzację.

W dzisiejszej produkcji maszyny i urządzenia komunikują się ze sobą i mogą być sterowane zdalnie, będąc połączone dzięki czujnikom i technologiom komunikacyjnym. Są one na przykład niezbędne do znanej konserwacji przemysłowej każdego procesu produkcyjnego.

Dlatego w SMC rozwijamy inteligentną produkcję. Pomagamy naszym klientom zwiększyć efektywność i wydajność ich procesów, łącząc zalety rozwiązań komunikacji przemysłowej z umiejętnością zrozumienia ich potrzeb. Pozwala nam to na dostosowanie naszych rozwiązań w celu uzyskania najlepszej wartości dla klienta, przy jednoczesnym zapewnieniu globalnej dostępności i dostaw, zawsze utrzymując efektywną produkcję.

Odkryj nasze rozwiązania, aby zrobić krok do przodu w komunikacji przemysłowej

Interactive Graphic Beverage

System bezprzewodowej, szeregowej transmisji danych

Komunikacja bezprzewodowa jest bezcenna w każdej branży lub aplikacji, która regularnie wykorzystuje aplikacje ruchowe z przewodami komunikacyjnymi. Jednym z obszarów, w którym jest to szczególnie cenne, jest montaż części, czy to w przemyśle motoryzacyjnym, produkcji elektroniki, czy w każdej branży, w której powszechnie stosowane są stoły obrotowe i systemy robotyczne. Jednostka bezprzewodowa firmy SMC pozwala uzyskać spójną, pozbawioną szumów komunikację przy mniejszej liczbie kabli, mniejszej konserwacji, a także mniejszej liczbie złamań i rozłączeń w hali fabrycznej.

Odkryj więcej
  • Jednostka komunikacji bezprzewodowej Elementy chwytne dla robotów współpracujących W przypadku robotów i cobotów rozwiązania firmy SMC opierają się na dwóch rzeczach. Po pierwsze, optymalizacja wielkości robota w zależności od jego udźwigu, a po drugie, szybkość i elastyczność. Zawsze szukamy sposobów, aby roboty były lżejsze, mniejsze, bardziej wydajne i zdolne do inteligentnej komunikacji. Wszystkie nasze produkty opracowujemy na podstawie informacji zwrotnych - rzeczywistych wymagań naszych klientów, w oparciu o wyzwania, przed którymi stają, aby sprostać obecnym i przyszłym wymaganiom. eu/binaries/content/assets/smc_global/graphics/graphics-interactive/images/img01. jpg" alt="Elementy chwytne dla robotów współpracujących"/>
  • Elementy chwytne dla robotów współpracujących Napędy i sterowniki elektryczne Napędy elektryczne są z definicji rozwiązaniem elastycznym, przynajmniej w zakresie prędkości, siły lub pozycjonowania. To właśnie taka zdolność adaptacji stoi za ofertą rozwiązań elektrycznych firmy SMC; gdzie Ty decydujesz, Ty wybierasz, ale to nie Ty dostosowujesz się do nich. To one dostosowują się do Ciebie. Nasza szeroka gama rozwiązań mechanicznych i sterowników, a także ich duże możliwości adaptacyjne, pozwalają nam bez wątpienia stwierdzić, że dzięki nim możesz wykonać każdy ruch, w dowolnym miejscu i w dowolny sposób. eu/binaries/content/assets/smc_global/graphics/graphics-interactive/images/img05. jpg" alt="Napędy i sterowniki elektryczne"/>
  • Mechatronika IO-Link Produkty IO-Link firmy SMC mogą pomóc Ci zwiększyć produktywność i zmniejszyć koszty, zapewniając dynamiczne procesy produkcyjne i prowadząc do powstania inteligentnej fabryki, której poszukuje przemysł. Ponadto pozwolą Ci one zagwarantować ciągłe doskonalenie strategii utrzymania ruchu na potrzeby Twojej firmy. eu/binaries/content/assets/smc_global/graphics/graphics-interactive/images/img04. jpg" alt="IO-Link"/>
  • Rozwiązania IO-Link Komunikacja szeregowa Zastosowanie sieci Fieldbus w procesach produkcyjnych znacznie poprawiło sposób obsługi komunikacji, zapewniając nam znaczne oszczędności w zakresie okablowania, złączy, czasu instalacji i konfiguracji, schematów elektronicznych czy dokumentacji. Rozwijając naszą ofertę interfejsów szeregowych, poszliśmy o krok dalej i zwiększyliśmy liczbę możliwości w komunikacji przemysłowej, mając na uwadze elastyczność i wszechstronność, których wymagają nasi klienci. eu/binaries/content/assets/smc_global/graphics/graphics-interactive/images/img03. jpg" alt="Komunikacja szeregowa"/>
  • Rozwiązania komunikacji szeregowej

    Rozwiązania bezprzewodowe

  • Systemy komunikacji

    Rozwiązania IO-Link

    Mechatronika

    Efektory końcowe

    Rozwiązania bezprzewodowe

    Bezprzewodowy kompaktowy pilot

    Seria EX600-W
    Kompatybilne protokoły: IO-Link

    Zapytaj eksperta

    Odkryj więcej

    Seria EX600-W / EXW1
    Bezprzewodowy system komunikacyjny

    Kompaktowy system transmisji szeregowej dla wyjść

    Seria EX260
    Kompatybilne protokoły: PROFIsafe, Ethernet POWERLINK, PROFINET, EtherNet/IPTM, EtherCAT®, PROFIBUS DP, DeviceNetTM, CC-Link, IO-Link, CANopen, Modbus, AS-Interface

    Odkryj więcej

    Czujniki, jednostka główna i sterowanie
    Korzystaj z zalet IO-Link dzięki SMC

    Odkryj więcej

    Mechanika i kontrolery
    Wykonuj dowolne ruchy, w dowolnym miejscu, w dowolny sposób i kontroluj je tak, jak ci najbardziej odpowiada.

    Odkryj Centrum wiedzy specjalistycznej SMC

    Czas na rozwianie wątpliwości dotyczące sieci bezprzewodowej

     Alejandro Molinero, Menadżer produktu, SMC Hiszpania

    WRZESIEŃ 2022
    Technologia bezprzewodowa szybko przyjmuje się w sektorze przemysłowym, zwłaszcza w halach produkcyjnych, gdzie wymagany jest pewien stopień mobilności i swobody, jak np. w zastosowaniach robotów, zautomatyzowanych pojazdów sterowanych (AGV) i urządzeń śledzących RFID. Pozostaje jednak jeszcze wiele obszarów, w których technologia ta może mieć rzeczywisty wpływ na działania w zakresie obniżenia kosztów i zwiększenia niezawodności.

    Czytaj dalej 

    Zastosowanie IO-Link, najprostsza droga

     Bruno Salami, Menedżer produktu napędy elektryczne i magistrali Fieldbus, SMC Francja

    WRZESIEŃ 2022
    Pomimo wielu zalet systemu IO-Link - takich jak znormalizowane i zredukowane okablowanie, zwiększona dostępność danych, zdalna konfiguracja i monitorowanie, prosta wymiana urządzeń oraz zaawansowana diagnostyka - wiemy, że niektórzy z Państwa niechętnie przyjmują tę technologię z powodu przekonania, że konfiguracja i programowanie są skomplikowane. Cóż, dzisiaj SMC posiada rozwiązania produktowe i wiedzę, dzięki którym przejście na ten opłacalny protokół komunikacyjny jest o wiele prostsze i szybsze, niż można sobie to wyobrazić. eu/pl-pl/news-and-events/the-smc-expertise-hub/experts-article-industrial-communications-icbs">Czytaj więcej

    Uzyskaj zdalne wsparcie dla swojego sprzętu

     Massimo Gazzaniga, Inżynier wsparcia technicznego - automatyka i sieci przemysłowe, SMC Włochy

    WRZESIEŃ 2022
    Chociaż istnieje wiele większych profitów z przyjęcia komunikacji przemysłowej, jedną z korzyści, z których można skorzystać bardzo szybko, jest możliwość korzystania ze zdalnej pomocy. Wdrażając system SMC webserver, inżynierowie wsparcia technicznego mogą uzyskać dostęp do danych historycznych i łatwo przeanalizować możliwe przyczyny awarii lub usterki. Nasz webserwer oferuje szybki zwrot z inwestycji zarówno dla użytkowników, jak i konstruktorów maszyn, ponieważ mogą oni uniknąć kosztownych podróży i zapewnić niezwykle reaktywną usługę. eu/pl-pl/news-and-events/the-smc-expertise-hub/experts-article-industrial-communications-icmg">Czytaj więcej

    1Elżbieta BowdurKomunikacjai informacjaWstęp do zagadnieniaPDF created with pdfFactory trial version www. pdffactory. com2Wstępspółczesny świat wprowadza w życie człowieka wieleparadoksów. Otóż, z jednej strony należy stwierdzić, żekomunikacja międzyludzka nie była chyba nigdy prostsza. Siećkomputerowa zdaje się stwarzać nowe możliwości zarówno w sferzedocierania do informacji, wymiany informacji, jak i zachowań, któreprzedtem miały bezpośredni społeczny charakter. Biorąc pod uwagę wszelkiepozytywy z tego wynikające należy zwrócić uwagę na fakt, że niepotrzebnyjest już bezpośredni kontakt z drugim człowiekiem, aby np. nawiązaćznajomość, co odbiera nam możliwość ćwiczenia umiejętnościkomunikacyjnych. Z drugiej strony, społecznie pożądane są kompetencjew zakresie porozumiewania się, co szczególnie widoczne jest podczas doborupracowników przez pracodawcę. Często, to właśnie umiejętność jasnejprezentacji swoich myśli, trafnej argumentacji czy odpowiednia postawaciała „wpływają” na ocenę jakości naszych kompetencji w ogóle.Niezależnie od przedstawionych sprzeczności nie chciałabym oceniaćtych sposobów komunikacji jako złych czy dobrych. Każdy z nich posiadaswoją wartość w rozwijaniu zdolności porozumiewania się, a zważywszy nato, że Internet staje się coraz bardziej powszechny, należy dołożyć wszelkichstarań, aby stał się źródłem rozwoju, a nie zanikania tradycyjnych metodkontaktu. Jest on bowiem obecnie jednym z lepszych nośników informacji.Ponadto nie ma chyba żadnych wątpliwości co do tego, że człowiek,który od najmłodszych lat przebywa w atmosferze pozwalającej na swobodnewyrażanie tego co czuje, widzi i czego chce oraz otrzymuje adekwatneinformacje zwrotne, nie będzie zastępował osobistej komunikacji z ludźmi narzecz pośredniej formy kontaktu, gdyż takowa nie zaspokoi wszystkich jegopotrzeb.Kształtowanie umiejętności komunikacyjnych, w moim przekonaniu,nie powinno być jedynie rolą rodziny i najbliższego otoczenia dorastającegoczłowieka. Gwałtowne zmiany jakie dokonują się w ostatnich latachw systemie edukacji pozostawiają wiele miejsca na pomysłowośći nieszablonowość nauczyciela i sposobu prowadzenia przez niego zajęć.Coraz częściej nudne, długie wykłady są zastępowane metodamiwarsztatowymi, a ćwiczenia teoretyczne - grami, zabawamipsychologicznymi. Nauczyciel powinien zatem stale podnosić swojeumiejętności i wiadomości z zakresu komunikacji interpersonalnej, aby lepieji skuteczniej uczyć i wychowywać.3Komunikacja interpersonalnaNigdy nie mów wszystkiego, co wiesz, ale wiedz zawsze, co mówisz.George Bernard Shaw.iele nieporozumień w relacjach interpersonalnych jest wynikiemzłej komunikacji. Niewłaściwe odczytanie intencji z jednej strony,zawoalowane oczekiwania z drugiej oto trudności, którychdoświadcza niemal każdy z nas w codziennych rozmowach. O efektywnejkomunikacji można mówić wówczas, kiedy treść wypowiedzi jestzrozumiana zgodnie z intencjami nadawcy przekazu.W celu pełniejszego poznania istoty komunikacji warto zastanowić się nadprocesami i mechanizmami, które leżą u podłoża każdej rozmowy.Podstawowa sekwencja:• Myśl - na wstępie w umyśle nadawcy pojawia się określona myśl.• Kodowanie - aby owa myśl mogła zostać przekazana rozmówcynależy ją zakodować, tzn. nadąć jej słowne brzmienie.• Odkodowanie - odbiorca aby zrozumieć usłyszaną wypowiedźdokonuje procesu odkodowania- translantacji na własny język.W procesie odkodowywania przekazu ważną rolę odgrywa zarówno sama jejtreść jak również jej kontekst. Na treść wypowiedzi składają sięposzczególne słowa. Przy wykorzystaniu określonych reguł gramatycznychłączy się je w semantyczne frazy. Poszczególne osoby w sobie właściwysposób posługują się językiem, budują wypowiedzi oraz dokonują ichinterpretacji.Na kontekst wypowiedzi składają się: ton głosu, kontakt wzrokowy, mowaciała. Wszystkie te elementy określa się mianem ekspresji niewerbalnej. O jejdoniosłej roli świadczyć może fakt, iż w większym stopniu ufamy treściprzekazu niewerbalnego niż tego wyrażonego słowami. Jak dowodzą badaniana temat komunikacji interpersonalnej poszczególne kanały przekazuinformacji mają zróżnicowany wpływ na kształtowanie ogólnej ocenywypowiedzi. I tak treść wyrażona słowami wpływa jedynie w 7%, przekaz4zawarty w tonie głosu decyduje w 38%, przekaz zawarty w mimice twarzydecyduje w 55%.Komunikacja werbalna i niewerbalnaorozumiewanie się ludzi nie może być albo werbalne alboniewerbalne. Nie sposób ich oddzielić od siebie. „Język jest jakkartka papieru, której jedną stronę stanowią dźwięki, a drugą pojęciai myśli. Nie możesz chwycić jednej strony kartki, nie chwytając drugiej, niemożesz odciąć jednej strony kartki, nie tnąc drugiej. Najlepiej więc myślo nich łącznie” (de Saussure, cyt. za Stewart).Werbalne i niewerbalne elementy komunikacji są całkowiciewspółzależne, co oznacza, że oddziałują na siebie nawzajem. Jedynymsposobem rozróżnienia tych cech jest myślenie o nich w kategoriachkontinuum:Pierwotnie werbalne – mieszane – pierwotnie niewerbalneSłowa pisane ton głosu, tempo, gesty, spojrzenia, mimikapauzy, głośność, dotykSłowa pisane są klasyfikowane jako pierwotnie werbalne. Występująotoczone przez niewerbalną przestrzeń, ale ludzie pierwotnie interpretują ichtreść werbalną. Ton głosu – tempo, pauzy, głośność, wysokość, milczenie –składają się na cechy określane jako mieszane, ponieważ towarzyszą słowommówionym lub nakładają się na nie, natomiast gesty, mimika klasyfikowanesą jako pierwotnie niewerbalne, ponieważ np. uśmiech, zmarszczenie brwilub sceptyczne spojrzenie mogą coś znaczyć bez towarzyszących słów (cyt.za Stewart).Definicje1. Wymiana werbalnych, wokalnych, niewerbalnych sygnałówpodejmowana w określonym kontekście w celu osiągnięcia lepszegowspółdziałania.Z. Nęcki Komunikacja międzyludzka, Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków, 199652. Proces przekazywania i odbierania informacji między dwiemaosobami lub pomiędzy małą grupą osób, wywołujący określoneskutki i rodzaje sprzężeń zwrotnych.W. Głodowski, Komunikowanie interpersonalne, W-wa, 1994Poziomy komunikowania interpersonalnego:1. Fatyczny (gr. phatós „powiedziany”) - swobodna rozmowaprowadzona z reguły na nieistotne tematy przez osoby słabo sięznające i nie mające intencji wywierania jakiegokolwiek wpływu,2. Instrumentalny - uczestnicy są zainteresowani osiągnięciemporozumienia w określonej sprawie, nawet wówczas, gdy ich poglądyi postawy różnią się zasadniczo. Intencja jednej ze stron bądź obu jestmodyfikacja zachowań lub postaw interlokutora.3. Afektywny - strony komunikujące się uzewnętrzniają swoje emocje,postawy, wartości i są głęboko zaangażowane w proceskomunikowania. Ich celem jest wzajemne poznanie się i zrozumienie.B. Dobek-Ostowska, Podstawy komunikowania społecznego, Wyd. Astrum, Wrocław,19996Komunikacja werbalna„Język jest podstawowym źródłem komunikowania werbalnego. Dziękiniemu wyrażane są znaczenia komunikowania idei i uczuć, pod warunkiem,że dźwięki i symbole są rozumiane przez wszystkich uczestników procesukomunikowania. (... ) Zdaniem wielu badaczy komunikowanie werbalne jestzdeterminowane przez pewne czynniki, z których najważniejsze to kulturai płeć. ) Komunikowanie mężczyzn cechuje autoprezentacja,zdecydowanie i nastawienie na osiągnięcie celu. Kobiety preferująporozumienie i budowę wspólnych więzi, są w większym stopniuniezdecydowane.Wyróżniamy dwie formy komunikowania werbalnego: ustną i pisaną.Forma ustna daje komunikującym się znacznie większe możliwości ekspresjiuczuć i myśli, bowiem proces przekazu zostaje wzmocniony przez środkikomunikowania niewerbalnego. Komunikowanie ustne stwarza dogodniejszewarunki do nawiązania kontaktów komunikacyjnych na poziomie fatycznym,jest także bardzie skuteczne na poziomie instrumentalnym i afektywnym. ”B. Astrum, Wrocław, 19997Rodzaje wypowiedzi werbalnej:Polecenia i instrukcje - stosowane w celu wywarcia wpływu na innych;mogą być uprzejme, perswazyjne bądź autorytarnePytania - ukierunkowane na uzyskanie informacji werbalnej; mogą byćotwarte, zamknięte, osobowe lub bezosoboweInformacja - może być odpowiedzią na pytanie, być częścią wykładu lubwystępować w dyskusji nad rozwiązaniem problemu.Mowa nieformalna - pogawędki, żarty, plotki skierowane na wzmocnieniei uprzyjemnienie relacji społecznychWyrażanie emocji i postaw międzyludzkich - szczególny rodzaj informacjiprzenoszony zwykle niewerbalnieWypowiedzi wykonawcze - akty mowy, gdzie wypowiedź czegoś dokonuje,np. w czasie głosowania, sądzenia, nazywaniaZwyczaje społeczne - dziękowanie, powitanie, przepraszanieWypowiedzi ukryte - ważniejsze znaczenie występuje na drugim planieM. Argyle, Psychologia stosunków międzyludzkich, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa20018Komunikacja niewerbalna„Sposób, w jaki ludzie komunikują, intencjonalnie bądźnieintencjonalnie, bez słów; wskaźniki niewerbalne obejmują mimikę, tongłosu, gesty, pozycje i ruchy ciała, dotyk i spoglądanie. ”E. Aronson, T. D. Wilson, R. M. Akert, Psychologia społeczna. Serce i umysł, Wyd.Zysk i S-ka, Poznańomunikowanie się jest procesem, który umożliwia przekazywanieinformacji między osobami. Przedmiotem przekazu są fakty, myśli,uczucia, etc. Można je przekazywać na różne sposoby, np. zapomocą mowy, gestów, symboli. Podstawowym środkiem przekazywaniainformacji między ludźmi jest język. Komunikatom werbalnymprzekazywanym rozmówcy nieodłącznie towarzyszy ekspresja niewerbalna,która dostarcza kontekstu ułatwiającego interpretację usłyszanej wypowiedzi.Wyodrębniono cztery różne rodzaje ekspresji niewerbalnej: mimika,proksemika, kinezjetyka, parajęzyk.Mimika twarzy stanowi źródło informacji na temat stanów emocjonalnychi postaw, takich jak sympatia czy wrogość. Naukowcy stwierdzili, że istniejesześć głównych rodzajów mimiki odpowiadających następującym emocjom:szczęście, zdziwienie, strach, smutek, gniew, pogarda.Proksemika dostarcza informacji o partnerach interakcji na podstawieprzestrzennej odległości miedzy nimi, sposobu strukturyzowaniai wykorzystania mikroprzestrzeni. Zachowania proksemiczne pozostają podwpływem dwóch sprzecznych potrzeb: afiliacji i prywatności.Kinezjetyka analizuje postawy ciała, gesty i inne ruchy ciała. Jedenz podstawowych aksjomatów komunikowania brzmi, iż jest to zjawiskonieuchronne. Można przestać mówić w sensie wokalnym ale nie możnaw ogóle wstrzymać emitowania informacji- intencjonalnie lubnieintencjonalnie ciało stale wysyła sygnały poprzez postawę, pochylenie,rozluźnienie, napięcie, gesty.Czwartym systemem komunikacji niewerbalnej jest parajęzyk. Źródłeminformacji są cechy głosu- wysokość, natężenie, tempo mówienia, wahaniai inne zakłócenia płynności mowy.9Język słów, ze swą zadziwiającą złożonością struktury i bogactwemsłownika, jest głównym środkiem, za pomoc którego ludzie wyrażają swojemyśli i uczucia. Przyjęcie założenia, że język słów jest jedynym środkiemporozumiewania się, byłoby poważnym błędem.Ważną zasadą w zakresie komunikacji interpersonalnej jest zachowaniespójności pomiędzy przekazem werbalnym a ekspresją niewerbalną.Najważniejsza natomiast pozostaje przyjazna i życzliwa postawa wobecrozmówcy. Potrafi ona zrekompensować wszelkie deficyty kompetencjikomunikacyjnej.Funkcje komunikacji niewerbalnej:1. Wyrażanie emocji - twarz, ton głosu, ruch ciała obejmujący gestyi pozycje, zaraźliwość emocjonalna. Wskazywanie postawmiędzyosobowych - np. przyjacielskość - wrogość, dominujący -podporządkowany, atrakcyjność seksualna.3. Podtrzymywanie komunikacji werbalnej.4. Pozdrowienia i inne rytuały.Niewerbalne akty komunikacyjne:• gestykulacja - a więc ruchy rąk, dłoni, palców, nóg, stóp,głowy i korpusu ciaławyraz mimiczny twarzy - jego bogatemożliwości przekazywania zarówno stanów psychicznych, jaki informacji obiektywnych, dotyk i kontakt fizyczny –w zróżnicowanej gamie od łagodnego głaskania do brutalnegouderzenia, wygląd fizyczny - sposób ubierania się, czesania,ozdabiania, malowania ekspozycji wizualnej zarównomężczyzn, jak i kobiet, dźwięki paralingwistyczne - takie jakwestchnienia, pomruki, płacz, sapanie, gwizdanie, jęki,10śmiech, przydźwięki w rodzaju „eee”, „yy”, czyli wszelkieodgłosy, które nie tworzą słów i ich części, kanał wokalny -intonacja, akcentowanie, barwa głosu, rytm mówienia,szybkość mówienia, wysokość głosu, spojrzenia i wymianaspojrzeń - kontakt wzrokowy, w którym jakość i długośćspojrzeń jest znaczącym elementem komunikacji• dystans fizyczny między rozmówcami - odległość międzynimi w trakcie rozmowy jest ważna informacją m. in.o wzajemnych postawach, poziomie intymności, sympatii,itd. ; niemal niezależną problematyką jest zjawisko „inwazji”w przestrzeń osobistą człowieka, a także inwazja wzrokowa,zapachowa, dźwiękowa, pozycja ciała w trakcie rozmowy - tunajważniejsze są: poziom napięcia bądź rozluźnieniai otwartość bądź zamknięcie, organizacja środowiska - w skaliosobistej (architektura wnętrz) i w skali publicznej(komunikowanie przez architekturę i urbanistykę) - chodzio użycie form przestrzennych jako komunikatówestetycznych, ideologicznych i użytkowych; do tej grupyzaliczamy też tak szeroką skalę zjawisk, jak meble, obrazy,zdjęcia jako komunikaty. ”Typologia funkcji komunikacji niewerbalnej (najtrafniej opisujerozmaite role):• Emblematy - niewerbalne gesty mające zwykle swoje bezpośrednie, słowneodpowiedniki,11• Ilustratory - zachowania niewerbalne oferujące komentarz dowypowiadanego tekstu; są formą wizualizacji,12• Wskaźniki emocji - zachowania okazujące przeżywane stany uczuciowe(mimika),• Regulatory - utrzymanie i modyfikacja sposobu mówienia i słuchania,organizowanie aktywności konwersacyjnej,• Adaptatory - zachowania pozwalające na osiągnięcie najbardziejkomfortowej pozycji konwersacyjnej poprzez przyjęcie odpowiedniej pozycjiciała, stosownej do oczekiwań dystansu interpersonalnego, pożądanego kątapatrzenia itd. ).Z. Nęcki, Komunikacja międzyludzka, Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków, 1996Umiejętność słuchaniaSłyszeć nie znaczy słuchać!łyszenie to wyłącznie czynność percepcyjna, mimowolna dokonującasię za sprawą receptorów w obrębie narządu słuchu. Słuchanienatomiast jest czynnością selektywną, która obej...

    Podręcznik poleceń komunikacji szeregowej Bosch Bsgl3240gb

    Bezpośredni link do pobrania Podręcznik poleceń komunikacji szeregowej Bosch Bsgl3240gb

    Starannie wybrane archiwa oprogramowania - tylko najlepsze! Sprawdzone pod kątem złośliwego oprogramowania, reklam i wirusów

    Ostatnia aktualizacja Podręcznik poleceń komunikacji szeregowej Bosch Bsgl3240gb