Instrukcja montażu, uruchomienia i obsługi Dell D18m005 zawiera wszystkie informacje potrzebne do zainstalowania i zarządzania laptopem Dell D18m005. Instrukcja zawiera informacje dotyczące montażu akcesoriów i podzespołów, konfiguracji systemu operacyjnego, uruchamiania laptopa, instalowania oprogramowania i sterowników, a także zarządzania laptopem za pośrednictwem narzędzi Dell. Instrukcja zawiera również wskazówki dotyczące pielęgnacji i konserwacji laptopa, a także informacje na temat bezpieczeństwa i obsługi technicznej. Instrukcja jest szczególnie przydatna dla tych, którzy dopiero zaczynają korzystać z laptopa Dell D18m005.
Ostatnia aktualizacja: Instrukcja montażu, uruchomienia i obsługi Dell D18m005
GVO
Od 2002 roku w Europie, a od 2004 roku w Polsce obowiązują w branży motoryzacyjnej przepisy tzw. „wyłączeń blokowych”, nazywane zwyczajowo przepisami GVO (skrót niemiecki) lub BER (skrót angielski). Są to przepisy o randze rozporządzeń Komisji Europejskiej - pierwsze nr 1400/2002, zostało zastąpione przez nr 461/2010.
Oto przydatne dla profesjonalistów linki do tekstów tych przepisów lub do ich opisów:
- Broszura Wyjaśniająca Komisji Europejskiej do GVO 1400/2002 (w zakresie części zamiennych patrz: wstęp do Rozdziału 7 oraz odpowiedzi na Pytania nr 97, 101 i 102)
- Rozporządzenie Komisji Europejskiej GVO 461/2010
- Uzupełniające Wytyczne Komisji Europejskiej do GVO 461/2010
- FAQ do GVO 461/2010
Przepisy GVO zagwarantowały szerszy zakres wolnej konkurencji w branży motoryzacyjnej, ograniczyły monopol producentów aut i sieci dealerskich w zakresie dystrybucji części zamiennych i usług serwisowych oraz po raz pierwszy wprowadziły do obiegu prawnego definicje części zamiennych oryginalnych oraz części zamiennych porównywalnej jakości.
Oznaczenia części zamiennych
Bezpośrednio po wprowadzeniu nowych przepisów GVO w Europie, w roku 2005 polscy dystrybutorzy części zamiennych karoserii (alfabetycznie) Auto-Elements, Bhmd, Inter-Cars i Polcar, wraz z firmami ubezpieczeniowymi PZU S. A. i Warta S. A. , uzgodnili stosowanie wspólnych oznaczeń literowych w bazach danych dla poszczególnych kategorii jakości części zamiennych wg GVO. Zaproponowany wówczas system oznaczeń literowych przyjął się na rynku motoryzacyjnym, ułatwiając wzajemną wymianę informacji, następnie został wprowadzony do systemów kalkulacji szkód Audatex, Eurotax i DAT.
Od roku 2014 podobny system oznaczeń dla poszczególnych kategorii jakości części zamiennych stosowanych w powypadkowych naprawach ubezpieczeniowych oficjalnie wprowadziła do obiegu prawnego w Polsce Komisja Nadzoru Finansowego. Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) najpierw wydała:
a następnie zastąpiła je dokumentem:
===
Najbardziej podstawowy system oznaczeń jakości części zamiennych, kompatybilny z GVO i podtrzymany przez Komisję Nadzoru Finansowego, obejmuje 3 kategorie jakości i 3 symbole:
(w literaturze anglosaskiej oznaczane zwykle jako OE, a w dokumentach unijnych jako OEM - odpowiednio od "Original Equipment / Manufacturer"),
(w literaturze anglosaskiej oznaczane zwykle jako OEM, w dokumentach unijnych jako OES - odpowiednio od „Original Equipment Manufacturer/Supplier”),
(a w literaturze anglojęzycznej oznaczane zwykle AM, od "After Market").
Zainteresowani bardziej precyzyjnym omówieniem zagadnień jakości części zamiennych, definicji i oznaczeń mogą posłużyć się dodatkowo linkami:
==
W codziennej komunikacji pomiędzy ubezpieczycielami, dostawcami i warsztatami, istotne może być następujące nazewnictwo zbiorcze, łączące kategorie jakości w grupy:
W przypadku części [P] podział co do ich jakości czy pochodzenia jest w kontaktach dostawców z warsztatami dodatkowo uszczegółowiany (przepisy GVO taki dodatkowy podział dopuszczają, natomiast Komisja Nadzoru Finansowego go nie uwzględniła). Najczęściej stosuje się wtedy oznaczenia z porozumienia dystrybutorów z roku 2005, mianowicie:
(uwaga: ponieważ nadawanie częściom "polecanym" oznaczania [PJ] nie jest oparte o precyzyjne kryteria, dlatego Auto-Elements ogranicza w swoich bazach jego stosowanie do sytuacji, gdy w ofercie ma równocześnie do wyboru zamiennik "lepszy" i "gorszy" i chce wskazać, który jest "lepszy"; natomiast w przypadku gdy dystrybutor oznacza większość swojej oferty [P] symbolem [PJ], wiarygodność takiej informacji zostaje zdewaluowana)
W obiegu informacyjnym pojawia się także oznaczenie [Z] dla tych części zamiennikowych, których nie można zaliczyć do części porównywalnej jakości i które w zasadzie nie powinny być stosowane do napraw, a już zwłaszcza do napraw finansowanych z ubezpieczenia.
Wpływ GVO na rynek likwidacji szkód ubezpieczeniowych
Ubezpieczyciele od chwili wprowadzenia europejskich przepisów GVO i wynikającego z nich podziału części zamiennych na różne kategorie jakości [O-Q-P], wykazują dużą aktywność w takim wykorzystywaniu nowych przepisów w procedurach likwidacji szkód aby ograniczać wysokości odszkodowań za naprawy.
Dokładnie po przeciwnej stronie sporu stoją coraz popularniejsze kancelarie odszkodowawcze. Pracują one w systemach prowizyjnych lub skupują roszczenia poszkodowanych i starają się na drodze prawnej uzyskiwać od ubezpieczycieli jak najwyższe odszkodowania, niezależne od faktu czy samochód został w ogóle naprawiony, a jeśli tak, to w jaki sposób i z użyciem jakich części [O-Q-P].
Niełatwo znaleźć swoje miejsce pośrodku tego sporu tym warsztatom i serwisom blacharsko-lakierniczym, które chcą spokojnie pracować, inwestować w rozwój i wykonywać solidne naprawy samochodów, bez obaw o rachunek ekonomiczny działalności gospodarczej. Tu zamieszczono linki do dwóch materiałów, zawierających przekrojowe opisy występujących na rynku trendów i zjawisk:
Najważniejsza część zamienna
Wiele lat temu Ron Slee napisał: NAJWAŻNIEJSZA CZĘŚĆ ZAMIENNA TO TA, KTÓREJ NIE MASZ. To jest punkt widzenia klienta, z którym nie ma co dyskutować. Jeśli nie wyślesz mu tylko jednej pozycji z zamówienia liczącego kilkadziesiąt numerów katalogowych, to tak jakbyś nic nie wysłał. Bo jak ma zmontować rozebraną skrzynię biegów, jeśli tym brakującym elementem jest podkładka […]
4 pytania do kierownika magazynu części zamiennych
Jest wiele przyczyn, że klient nie otrzymuje natychmiast potrzebnej mu części zamiennej. Jedną z nich – najłatwiejszą do usunięcia – jest małe zaangażowanie pracowników logistyki części zamiennych. Kilkanaście lat temu Ron Slee podpowiedział doskonały sposób podniesienia poziomu jakości ich usług. Pracownik logistyki musi odpowiedzieć na cztery pytania, gdy zamierza zakończyć pracę i iść do domu: Czy wysłałeś […]
Umowa serwisowa cz. 1 – partnerstwo, zaufanie, elastyczność
Co zrobić, aby maszyny były gotowe do pracy, gdy będą potrzebne zgodnie z harmonogramem prac? Co zrobić, aby koszty ich posiadania i eksploatacji nie były wyższe, niż zaplanowane w kosztorysie? Jednym z lepszych sposobów utrzymania pod kontrolą kosztów kluczowych maszyn jest zawarcie dobrej umowy serwisowej. Taka umowa powinna również zmniejszyć ryzyko przestojów z przyczyn technicznych. Dobra umowa […]
Polecamy
- Części do Ursus C-330 C-360
- Czujnik Ciśnienia Oleju Ursus C-330
- Zabawki Bullyland
- Przedpłużki do pługa
- Blok Silnika Ursus C 330
- Części Ursus 4512
- Części do Ursus C 328
Agropomoc. pl sp. z o. o.
Ul. Poznańska 40A
62-080 Tarnowo Podgórne
KRS 0000649353
NIP: 7811938034
REGON: 365981529
Adres odbioru części
Agropomoc.
Ul. Poznańska 40A
Szybki kontakt
tel: 61 622 26 31
kom: 519 584 123
e-mail: biuro@agropomoc. pl
pon-pt: od 08:00 do 16:00
nd: nieczynne
Nasza strona używa plików cookies w celu ułatwienia Tobie zakupów oraz wyświetlania lepiej dopasowanych reklam. Zawsze możesz zmienić te ustawienia w swojej przeglądarce. O tym, jak to zrobić, dowiesz się w polityce cookies.
Regulamin O firmie KontaktZaloguj sięJak kupować? Polityka prywatnościKatalogi onlineCzęści do maszyn rolniczych
Wszystkie prawa zastrzeżone © 2023 Agropomoc.